A Beatles után – Paul McCartney és a jazz – Live and Let Die
2019. március 24., Maloschik Róbert
Mivel már nemcsak azok a dalok fogytak el, amiket annak idején a Beatles-nek írt John, Paul és George, hanem már azok is, melyeket másoknak adtak, így mostantól a Beatles utáni korszak (a szóló évek) azon dalai jönnek, amikből jazz feldolgozás is készült. Mivel elfogytak George Harrison és John Lennon jazzesített dalai, így ABC sorrend szerint jönnek a Paul McCartney nóták!
A „Live and Let Die”-t az azonos című James Bond film producerei, Harry Saltzman és Albert R. Broccoli felkérésére írta a McCartney házaspár, Paul és Linda 1972-ben. De előtte Paul elkérte Ian Fleming novelláját. Nagyon tetszett neki. 1 nap alatt kész voltak a zenével. A következő héten a Wings bevonult a stúdióba. Ez egybe esett a zenekar „Red Rose Speedway” albumának session-ével. 1 nap alatt felvették a nótát. Az egyik producer, Saltzman viszont ragaszkodott hozzá, hogy vagy Shirley Bassey, vagy Thelma Houston énekelje. Paul viszont azt mondta, csak abba egyezik bele, hogy a Wings felvétele legyen rajta a kislemez A-oldalán. Végül ő győzött!
A single-t előbb Angliában jelentették meg, 1973. június 1-én. Ott viszont csak a 9. helyig jutott.
Amerikában 1973. június 18-án dobták piacra a kislemezt. Ott második lett és aranylemez, hisz több mint egymillió példány kelt el belőle.
Világszerte 4 millió darabot adtak el a „Live and Let Die”-ból!
A jazz feldolgozások időrendben: Ebből a dalból mindössze 1 jazzváltozat készült! Én legalább is ennyiről tudok…
Sex Mob 4’02” (Din of Inequity 1998 CD)
(Steven Bernstein – tp, Briggan Krauss – s, John Medeski – Hammond B3, Adam Levy – g, London McDaniels – g, Tony Scherr – b, Kenny Wollesen – dr)