Paul Booth weekend a BJC-ben – I. rész
Pénteken és szombaton a Budapest Jazz Club vendége volt Paul Booth brit szaxofonos. Tekintettel arra, hogy sajnos még érintőleges áttekintésem sincs a szigetországi jazzéletről, elégedjenek meg azzal, hogy a zenész több díjnak, elismerésnek a tulajdonosa, számos jazz lemeze van, sőt több világhírű rock előadóval is játszott. A stílusáról annyit, hogy távol áll mind az Angliában oly népszerű dixieland-től, mind a például Shabaka Hutchings-szal fémjelzett új irányzatoktól. Leginkább a modern mainstream skatulyába sorolható be művészete.
Járt már korábban is Magyarországon, 2021. szeptember 11-én a Trafóban lépett fel a TRYPL latin jazz formáció három fúvósának (Trevor Mires, Ryan Quigley, Paul Booth) egyikeként Révész Richárd zenekarának kíséretében.
Ugyancsak a TRYPL fúvós kórusa játszik az Oláh Krisztián Quartet-nek az év elején megjelent „Music for 24/7” című albumán.
Oláh Krisztián és Paul Booth ismeretsége még 2018-ra nyúlik vissza, amikor Oláh Krisztián a londoni 606 klubban lépett fel és a zenésztársak között volt Paul Booth is.
https://harmoniajazz.hu/index.php?id=beszamolo-181004-OlahKrisztian-606ClubLondon
A pénteki BJC-ben tartott koncerten tehát nem véletlenül zongorázott Oláh Krisztián. A bőgős és dobos személyéről megjelent információk többször is változtak, először Orbán György és Serei Dániel neve került kinyomtatásra a műsorújságban, majd a honlapon Gyányi Marcell és Klausz Ádám neve jelent meg, de végül a koncerten Jónás Géza bőgőzött és Klausz Ádám dobolt. (Ő dobol egyébként a Nagy Emma Quintet-ben, ahol Oláh Krisztián a zongorista.)
A „Sonnet I” című szerzeménnyel kezdtek, ami 2020-ban az Oláh Krisztián Quartet debütáló albumán az „At the Back of My Mind”-on jelent meg. A konferálást, bemutatást a zongorista magyarul kezdte, majd angolra váltott és továbbiakban Paul Booth-szal felváltva „vitték a szót”. Egyébként a műsorban is egymást váltották az Oláh Krisztián és a Paul Booth által írt darabok. Tehát másodikként ízelítőt kaptunk Paul Booth szerzeményeiből, az előadott szám címe „Summer of 44” volt, ami a szaxofonos múlt évben megjelent, egyébként oktettel felvett, „Fourty Four” albumának egyik darabja.
Ezután ismét az „At the Back of My Mind” lemezről játszottak egy kompozíciót, amit 2018-ban is előadtak a Club 606-ban, majd Booth az eddigi tenorról szopránszaxofonra váltott a jövőre megjelenő albumán található új szerzeményének eljátszásához. Hogy a kísérőkről is szót ejtsünk, ebben a darabban Klausz Ádámnak volt egy hatásos dobszólója.
A szünet előtti utolsó szám nem volt ismeretlen Booth előtt, hiszen a már említett „Music for 24/7” lemezről játszották Oláh Krisztián „Cold” című szerzeményét, amiben szintén szopránszaxofonon játszott.
A második rész a „Crescendo” című kiadványon található „Bagatell No.2”-vel indult, majd egy Paul Booth számmal folytatódott.
Ezután jöttek a vendégművészek, amolyan örömzenére váltott a társaság. Paul Booth „Blues in the Square” szerzeményének eljátszásához színpadra lépett az első meglepetés vendég, aki nem volt más, mint Ryan Quigley brit lead trombitás.
Ő a szombati bigband produkcióra érkezett Budapestre, de egyike a TRYPL fúvósainak, valamint a múlt évben is találkozhattunk vele a Maynard Ferguson Tribute koncerten a Magyar Zene Házában.
A záró számra pedig megérkezett harmadik fúvósnak Oláh Kálmán Jr. szopránszaxofonjával, hogy teljessé legyen a BJC közönségének elégedettségi szintje.