JazzMa

Friss Hírek

Lemezpolc kritika:
Rodriguez, Julius - Let Sound Tell All

Rodriguez, Julius: Let Sound Tell All 2022. szeptember 15., Bereczki Bálint

julius-rodriguez-let-sound-tell-all.jpg

Julius Rodriguez – Let Sound Tell All (Verve/Universal Hungary)


Julius Rodriguez (1998) egy szemtelenül fiatal és hihetetlenül tehetséges amerikai zongorista, dobos és komponista, aki bemutatkozó albumával kőkeményen berobbant a jazzéletbe.

A zenei gyökereiből ösztönösen táplálkozó, újító művész még csak 24 éves, de ujjaiban legalább kétszer ennyi van, improvizatív vénáját a legnagyobb ősök öröksége táplálja (Ellington, Peterson, vagy Tyler), saját egyedi hangzásában pedig úgy keveri a tradíciókat és a kreatív, új dolgokat, mint előtte kevesen. Tetőtől talpig jazz zenész, aki úgy kalandozik a legszélesebb zenei terepeken, hogy kihallatszik mögüle a műfaj százvalahány éve, óriási fiatalos energiáktól fűtve.

A nyitó számban megmutatja, hogyan kell bluest játszani trióban, kicsit Tyneresen, mégis egyedi gondolatokkal fűszerezve.

Az „All I Do” egy Stevie Wonder feldolgozás, amiben a dalformához való hozzáállását bizonygatja.

A „Gift of the Moon”-ban már jön az elektronika, a Rhodes piano és a szintik, vérbeli kortárs jazz etűd, a trombita viszi a prímet.

Nem hiányozhat egy jó kis free tekerés sem, ahol dobosként csodálhatjuk meg, Morgan Guerin szaxissal duóznak a „Two Way Street”-ben.

Az album csúcspontja egyértelműen a csodálatos „Where Grace Abounds”, ami maga a gospel, a finom Hammond hangok hallatán isteni katarzisban oldódik a melódia.

Ének-zongora duó az „In Heaven”, Samara Joy gyönyörű hangjával, a klasszikus Evans balladák nyomán.

Ha elsőre ilyet dob a srác, akkor minden bizonnyal nagy számról van szó. Az ilyen lemezek tudják a fiatalokat újra a hagyományos jazz felé terelni.


Vissza a lemezhez