A Józsefvárosi Jazzfesztivál mindennapi terekbe visz varázslatos koncerteket. Nem lehet tudni, hogy ki tervezetten ment a koncertre, vagy ki az, aki épp áthaladt a Rákóczi téren, vagy leszaladt a csarnokba vásárolni és közönséggé vált. Az biztos, hogy a dinamikus forgatagból több száz ember intenzív közönséggé vált a fesztivál alatt. A jazzkoncertek rezdüléseire finoman reagáló közönség gyűlt össze már az első nap. A kiinduló hálatapsok mindig tovább terjedtek.
Ebben a vasárnaponként jelentkező sorozatban időrendi sorrendben emlékezem meg az elhunyt magyar jazz zenészekről. Akitől találok felvételt a neten, azt természetesen lejátszom.
Az európai és amerikai free/avantgárd jazz két legendás zenésze által vezetett quartet lépett fel szeptember 12-én kedd este az Opus Jazz Clubban. Kétség sem fért hozzá, hogy telt ház lesz, a jegyek már a koncert előtt elővételben elfogytak.
Ez az írás - ahogyan a FIVE STARS ALBUMS című sorozat esetében is történt - a free jazz honlapján ismertetett alkotások közül mutat be hetente egyet.
Hatvanegyedik rész: THE REMPIS PERCUSSION QUARTET - HARVESTERS.
Magyar Jazz ABC: Ezt a minden szerdán jelentkező sorozatot 2011 április elején indítottam Csányi Attila barátom hathatós közreműködésével. (Sajnos, ő már nincs közöttünk, hisz 2016. augusztus 4-én elhunyt.)
150 hónapos ez a rovatunk. Abbas Muráddal kezdtük és jelenleg Filunál tartunk.
12 év és 6 hónap alatt eddig 390 előadót és együttest mutattunk be Önöknek!
Ez volt Stanley Clarke (1951) első önálló, saját neve alatt megjelent lemeze, amit 1972. december 26-án és 27-én vettek fel a New York-i A&R Studios-ban rögzítették. Az LP-t a Polydor jelentette meg 1973-ban.
A budaörsi G Major összművészeti helyszínére érkeztünk, mely egyszerre kiállítótér, jazzklub, kávézó és színház is. Neve egyszerre rejti magában a G-dúr zenei hangnemét és a régi majorság épületét, illetve a hozzátartozó garden-t.
Egy japán gitáros, név szerint Nobuki Takamen (Hirosima – 1977) lépett fel szombat este a BJC-ben a Tzumo Trióval. Az előzetesek között olyat is olvashattunk, hogy Japán legjobb jazzgitárosáról van szó, de ezt az állítást sem megerősíteni, sem megcáfolni nem tudom, tekintettel a japán jazz nullához erősen közelítő mértékű ismeretére. Arra viszont pontosan emlékszem, hogy mikor hallottam utoljára japán jazz-zenészt élőben játszani: múlt év május elsején lépett fel a Magyar Zene Házában Makoto Ozone zongorista Szaniszló Richárddal duóban egy emlékezetes koncerten.