Strausz Eszter Quartet feat. Mohai Tamás - Budapest Jazz Club 2023. 01. 24., 20.00
A www.jazzma.hu munkatársa. Dr. Peller György Pilisvörösvárról jött be, hogy olvasóinkat tájékoztassa a kedd esti koncertről! – A szerk.
Strausz Eszter – fuvola, altfuvola, szopránszaxofon,
Vörös László – zongora,
Bartók Vince – basszusgitár,
Serei Dániel – dob,
vendég: Mohai Tamás – gitár.
Elvétve maradt ülőhely a BJC-ben a Strausz Eszter Quartet koncertjén, azok is csak azért, mert a szélén állók nem látták a sok nézőtől, hogy vannak még üres helyek.
A koncert a „Mozaik” című szerzeménnyel kezdődött, Strausz Eszter szopránszaxofonon hozta a témáját, majd rögtön szólót is előadott, amelyet Vörös László zongoraszólója, és Serei Dániel dobszólója követett. Már az első darab alatt érezhető volt, hogy egy magas minőségű koncertet élvezhet végig a közönség, ezt nagy tapssal jelezte is a zenészek felé.
Ezután újabb Strausz Eszter szerzemény, a népdal átirat, a „Clouds” következett, ennek témáját Eszter fuvolán adta elő, Bartók Vince pedig basszusgitáron játszott gyönyörű ellenszólamot alatta, utána pedig nagyszerű basszusgitár-szólót is játszott.
A harmadik számban jött fel a színpadra a vendég, Mohai Tamás gitáros, és a „Kottafejek rántva tartárral” című 1985-ös Mohai szerzeményt adta elő a zenekar, fuvola-gitár unisono témával. A kompozíció afrikai hangulatot varázsolt a terembe, a fuvola és a zongoraszóló után Mohai Tamás adott elő gitárszólót, majd Bartók Vince effektes basszusgitár-szólót. A közönség osztatlan elismeréssel tapsolta meg a produkciót.
Ezután egy Gadó Gábor darab következett, a „Jonathan Livingstone” című, ezt Strausz Eszter altfuvolával adta elő, Mohai Tamás pedig gitárszólót játszott.
A szünet előtti utolsó szám a „Wednesday”, azaz „Szerda” című Strausz Eszter szerzemény volt, igen hosszú groove-os téma, de mindemellett nagyon izgalmas és ötletes. Mohai Tamás kiváló gitárszólója egy húrszakadással ért véget, de ez a szóló értékéből nem vont le. A fuvola, majd Vörös László zongoraszólója után Serei Dániel adott elő dobszólót a témára. Az első „félidő” nagy tapssal ért véget.
A szünet után először a konferanszié szerint egy „Bartók-Strausz” átirat hangzott el, Bobby McFerrin „Invocation” című témáját duóban adat elő Strausz Eszter és Bartók Vince.
Ezután Vörös László kissé elvontabb, ugyanakkor nagyon szép szerzeményei következtek, elsőként a „Körhinta” című, majd a „Questions”, harmadikként pedig a „City Mood” című kompozíció, amelyben Mohai Tamás adott elő gitárszólót, Strausz Eszter pedig fuvolaszólót, Bartók Vince pedig ismét egy kiváló basszusgitár-szólót játszott, amelyet a közönség hangos tetszésnyilvánítása kísért. A szám végén Serei Dániel is bemutatott egy dobszólót.
Utolsó számként – számítva a visszatapsolásra – Miles Davis „Eighty-One” című témáját adta elő a zenekar, Strausz Eszter szopránszaxofonon játszott, Mohai Tamás gitárszólója után Bartók Vince effektes basszusszólót adott elő, majd dobszóló következett.
A közönség vastapssal követelte a ráadást, amely a „Lola” című Strausz Eszter szerzemény volt, egy nagyon jó hangulatú standard-szerű, swinges téma, a standardekben kötelező szólókkal, négyezéssel. A közönség ismét vastapssal köszönte meg a nagyszerű koncertet.