JazzMa

Friss Hírek

Lemezpolc kritika:
Laughing Bastards - Fetish

Laughing Bastards: Fetish 2024. június 16., Bereczki Bálint

laughing-bastards-fetish.jpg

Laughing Bastards – Fetish (BMC Records)


A BMC Records és a W.E.R.F. Records közös gondozásában látott napvilágot a Laughing Bastards formáció „Fetish” című legújabb anyaga.

A belga zenekarról azt érdemes tudni, hogy egy tapasztaltabb, idősebb, mégis fiatalos gondolkodású tenorszaxofonos (Michel Mast) összejött néhány ifjú titánnal, a generációk közötti különbségek azonban pozitívan csengenek ki a lemezen. Nincsenek éles kontrasztok, hanem egymás ötleteinek tolerálása mentén izgalmas és tartalmas zenei párbeszédek alakulnak ki, a kompozíciók pedig számos stílusból táplálkoznak, néhol igazán őrült, de bíztató kanyarokkal. Laza, friss jazz muzsika ez, néhol kortárs, kamarazenei felhangokkal fűszerezve.

Az ifjú titánok között hallható Jan-Sebastiaan Degeyter gitáros, aki széles hangzás palettájával sokat ad a közösbe.

A ritmusszekciót Cyrille Obermüller bőgős és Marcos Della Rocha dobos alkotják.

A lemez talán legegyedibb zenei színfoltja Eline Duerinck csellista, aki hangszerével igazi svájci bicska tud lenni: a perkusszív ritmuskísérettől a dallamos ellenpontozásokig különleges helyet foglal el a ritmusszekcióban, éneklő szólói pedig önállóan is élvezetesek, de ahogyan összefonódnak a tenorszaxofonnal, egy igazán különleges soundot kölcsönöznek a produkciónak.

A saját kompozíciókon kívül felcsendül még a korongok a játékos Jimmy Giuffrie standard, a „The Train and the River”, valamint egy komolyabb hangvételű Clara Bley szerzemény, a „Vashkar” is.

A „Fetish” minden nyitott fülű jazz rajongónak ajánlott, aki nem ijed meg a váratlan csavaroktól.


Vissza a lemezhez