JazzMa

Friss Hírek

Lemezpolc kritika:
Carter, James - Caribbean Rhapsody

Carter, James: Caribbean Rhapsody 2011. szeptember 10., Ágoston Béla - biomusic

JAMES CARTER: CARIBBEAN RHAPSODY

james-carter-caribbean-rhapsody.jpg

PUERTO RICO:

Lehet, a Karib tengeren könnyű kalózfelvételekkel találkozni – ez nem az! Kiskunsági rapszódia is lehetne a címe a lemeznek, hiszen James Carter neve miatt került a kezembe. Puerto Rico akkora terület, mint a Kiskunság. A sikeres zeneszerző, Roberto Sierra rádiót hallgatva nőtte ki magát és Ligetiig jutott. Tanár és diák, Magyar föld és Karib tenger így találkozott Hamburgban.

SATIRICO: nimfonikus zenekar és a szaxofaun közös játékából lett ez a zene, se nem jazz, se nem műzene (úgy értem, „amit úgy kell hallgatni”), hanem egy jópofa játék, pár számban a szaxofon egyedül meditál, de amikor rejtekéből előbújik a zenekar, akkor nagyon finom dolgok történnek. Latin tánczenei elemek - lágyan; amerikai filmzene és jazz sztereotípiák kicsit groteszken jelennek meg, amit tudatosnak vélek, mind a zeneszerző, mind a szaxofonos részéről.

RICO: James Carter a szaxofaun - játéka nagyon gazdag, színes, izgalmas, nem öncélú, egyensúlyban van a zenekarral, vagy más szólistákkal, de végig leköti a figyelmünket.

biomusic hasonlattal: a gondola szaxofaun náddá változott.

Aki szereti a szaxofon hangját és esetleg J.C.-re kapta fel a fejét, meghallhatja, mit lehet a hangszerrel csinálni 2011-ben. Aki a Karib szóra ugrik, az most ne a reggae-re asszociáljon, hanem a Buena Vista hangulatra és a West Side Story-ra. Gazdagabbak lettünk.


Vissza a lemezhez