JazzMa

Friss Hírek

Kis hírek – friss hírek2024. november 22.
Jazz(Nagy)kanizsa 20242024. november 11.

Lemezpolc kritika:
Bradlee, Scott - PMJ and Chill

Bradlee, Scott: PMJ and Chill 2016. március 10., Barcsik Anna

scott-bredlees-postmodern-jukebox-pmj-and-chill.jpg

Scott Bredlee’s Postmodern Jukebox - PMJ and Chill (Mudhut Digital)


Vajon, hogyan énekelte volna el Alessia Cara „Here” című számát Peggy Lee? - Válaszol a posztmodern zenegép.
Scott Bredlee amerikai zongorista, komponista, hangszerelő. Munkássága érdekes kohéziója napjaink pop slágereinek és a jazz hangzásvilágának. Az ezekről készült videók hatalmas sikert élveznek világ szerte, a felvételek közül nem egy, több millió fős nézettségre tett szert a YouTube csatornán. A Postmodern  Jukebox nem egy együttes, hanem Scott Bredlee által invitált zenészek projektenként változó felállása. Eredmény: frissesség, kreativitás, igényes rádió zene.

2016. február 18-án jelent meg a 8. nagylemez. (Amely most szombaton, 2016. március 12-én kiérdemli majd „A hét nagy előrelépője” címet, hisz a New York-i Jazzlistán a 24. helyről ugrik előre 10-iknek! – A szerk.)

Különlegessége, hogy az album anyagáról élő felvétel is készült egy lakásban. Számos ma ismert és közkedvelt előadó (pl. Justin Bieber, Adele, Ariana Grande, Drake, Ed Sheeran…) számaiból hallhatunk olykor a  felismerhetetlenségig átdolgozott újragondolásokat. A feldolgozások pedig neves jazz előadók stílusában lettek eljátszva  pl.: Peggy Lee, Django Reinhardt, Glenn Miller (stb…) Egyes számok mintha azt üzennék: „így kell ezt csinálni!”-És így is kell. Nekem a legtöbb jobban is tetszik az eredetinél.
Vintage albumként van hírdetve a lemez. Visszatérve különböző  jazztörténeti korszakok jellemzőihez. Ezeket intelligensen érzékeltetik  díszlettel, koreográfiával, öltözettel, hangszer alkalmazással (mint basszushangszerként tuba pl. ’20-as évek). Találkozhatunk swinggel, ragtime-mal, dixieland-del, New Orleans és a Motown kiadó korszak  hangulatával.
Az ötletes borítót ismét Cesar Rodrigues tervezte felismerhető stílusában. Újra fellelhető a retro plakátokra jellemző hangulat és az intelligens humor. A „Historical Misappropriation” című albumborítóról visszaköszönő ’20-as évek divatja szerint felöltözött fejhallgatós hölgy és a „Top Hat on Fleek” cilinderes alakja egymásra találtak, sőt esti kikapcsolódásképp TV-t néznek. Tökéletesen jellemzi a lemezt: korok, stílusok, értékrendek, olykor ellentétek találkozása, harmóniája.
A popzene „könnyű zene”, egyszerűen befogadható. Pár akkord és egy hangzatos fülbemászó dallam elég a tömegek megmozgatásához. A jazz réteg zene, nehezen érthető. A kettő ötvözete, ha igényes: élvezhető és eladható. Egy jó szám feldolgozása fél siker. Egy sláger feldolgozása nézettség, népszerűség szempontjából is mindig, szerencsés választás. Különösen, ha azt szeretnénk (jazz zenészként, hajrá Bradlee!), hogy a rajongók együtt kántálják az énekessel a refrént, vagy elmosolyodjanak, ahogy eljut hozzájuk a felismerés egy felidézett akkordmenet hallatán. Sőt internetes keresők használata közben is nagyobb a valószínűsége, hogy a felhasználó önhibáján kívül rá bukkan a „cover” videónkra.
Ez egyfajta tisztelgés is az eredeti előadók és azok előtt, akiktől a stílust kölcsönözték. Érdekesség, hogy szinte minden dalban más énekest hallhatunk. A zenészek felállása is változatos, a hangszer-igény és az elvárt szakmai tudástól függően.
Az albumon előnyt élvez a zenei humor. Már csak egy-egy szám felismerése is szórakoztató. Mikor a média által tölcsérrel a füledbe tuszkolt dallamok más stílusban zendülnek fel: ragtime, „flegmaéneklés”, hirtelen váltások, bőgőszóló, up tempójú swing, aztán elképzeled, ahogy Selena Gomez scat-el.
Nagyon erős trackek születtek, profi hangszerelés, jó zenészekkel, egyedi hangszínű és frazírozású énekesekkel. Érdemes a CD minőséget meghallgatni.
Eredeti ötletnek tartom, mind zenei részről, mind a videó felvételekéről. Szimpatikus, hogy ilyen módon ismertetik, szerettetik meg a hallgatósággal a jazzt…, vagy aminek nevezni akarjuk…
Mindenkinek ajánlani tudom: nézzék, hallgassák, élvezzék!


1. Sorry - Vintage Motown Justin Bieber Cover ft. Shoshana Bean
Shoshana Bean - lead vocals

Luke Edgemon - backup vocals

Mario Jose - backup vocals
Jacob Scesney – sax

Adam Kubota – bass

Aaron McLendon – drums

Scott Bradlee – piano

2. Bye Bye Bye - 60s "Pulp Fiction" Surf Rock Style *NSYNC Cover ft. Tara Louise
Tara Louise – vocals
Tim Kubart - Tambourine Guy
Todd McCool –guitar
Jonathan Richards – bass
Chip Thomas – drums
Scott Bradlee - piano & organ

3. Ex's & Oh's (feat. Lisa Gary)

4. Here - Peggy Lee - Style Postmodern Jukebox Alessia Cara Cover ft. Aubrey Logan
Aubrey Logan – vocals
Lemar Guillary – trombone
Jacob Scesney – clarinet
Adam Kubota – bass
Chip Thomas – drums
Scott Bradlee – piano

5. I'm Not the Only One - Postmodern Jukebox: Reboxed ft. Maiya Sykes
Maiya Sykes – vocals
Mike Cottone – trumpet
Jacob Scesney – sax
Lemar Guillary – trombone
Jonathan Richards – bass
Martin Diller – drums
Scott Bradlee – piano

6. Hotline Bling - Vintage '40s Swing Drake Cover ft. Cristina Gatti
Cristina Gatti – vocals

Natalie Rose White - dancer
Musetta Rubin – dancer
Choreography by Natalie Rose White
Jacob Scesney - clarinet

Lemar Guillary – trombone
Adam Kubota - bass
Aaron McLendon - drums
Scott Bradlee - piano

7. Ignition (remix) – Vintage Sinatra Style Swing R. Kelly Cover ft. Rayvon Owen
Rayvon Owen – vocals
Lemar Guillary – trombone
Michael Cottone – trumpet
Jacob Scesney – sax
Jonathan Richards – bass
Martin Diller – drums
Scott Bradlee – piano

8. Love Yourself - Vintage 1929 Postmodern Jukebox Justin Bieber Cover ft. Sara Niemietz
Sara Niemietz – vocals
Lemar Guillary - trombone & sousaphone
Mike Cottone – trumpet
Bob Hamilton – banjo
Jacob Scesney – clarinet
Jonathan Richards – bass
Chip Thomas – drums
Scott Bradlee – piano

9. Hello - Vintage Soul '69 Adele Cover ft. Maiya Sykes
Maiya Sykes – vocals
Lemar Guillary – trombone
Michael Cottone – trumpe
Jacob Scesney – sax
Jonathan Richards – bass
Martin Diller – drums
Scott Bradlee – piano
10. Just Like Heaven - Vintage Glenn Miller - Style The Cure Cover ft. Natalie Angst
Natalie Angst – vocals
Jacob Scesney – sax
Lemar Guillary – trombone
Jonathan Richards – bass
Chip Thomas - drums 
Scott Bradlee – piano

11. Focus (feat. LaVance Colley) 

12. Thinking Out Loud - Vintage Swing Ed Sheeran Cover ft. Holly Campbell-Smith
Holly Campbell-Smith – vocals
Jacob Scesney - clarinet & sax
Jonathan Richards – bass
Martin Diller – drums
Scott Bradlee - piano

13. Heroes - Postmodern Jukebox ft. Nicole Atkins - David Bowie Cover – Grammys
Nicole Atkins – vocals
Adam Kubota – bass
Chip Thomas – drums
Scott Bradlee – piano


Vissza a lemezhez