JazzMa

Friss Hírek

Kis hírek – friss hírek2024. november 22.
Jazz(Nagy)kanizsa 20242024. november 11.

Lemezpolc kritika:
Baboian, Alex - PIANO BENCH

Baboian, Alex: PIANO BENCH 2012. december 20., Friedrich Károly

alex-baboian-piano-bench.jpg

Alex Baboian – PIANO BENCH


1. Valses nobles et sentimentales: No. 4 Assez Anime (Maurice Ravel 1875 - 1937) 04:42

2. Trois Gnossiennes: No. 1 (Erik Satie 1866 - 1925) 04:35

3. Second Piano Sonata Movement I: Massig Schnell (Paul Hindemith 1895 - 1963) 04:29

4. Mikrokosmos Vol. 4: No. 97 (Bela Bartok 1881 - 1945) 06:41

5. Trois Gymnopedies: No. 1 (Erik Satie 1866 - 1925) 06:33

6. 12 Sketches Op. 1: No. 3 (Alexei Stanchinsky 1888 - 1915) 03:10

7. 6 Romanian Folk Dances Sz56: No. 4 Mountain Horn Song (Bela Bartok 1881 - 1945) 04:53

8. Feuillet d'album Op. 45: No. 1 (Alexander Scriabin 1872 - 1915) 04:33


Alex Baboian - Guitar

Dylan Coleman - Bass

Marton Juhasz – Drums


Alex Baboian gitáros és társai húszas éveikben járó, az idén tavasszal a bostoni Berklee College of Music-ban végzett igen ambiciózus muzsikusok. „Piano Bench” albumuk már címében is arra utal, hogy a XX. századi zongoramuzsika darabjait dolgozzák fel gitár, bőgő és dob felállású trió formációban.

A jazzmuzsika, mint az afrikai és európai zene Amerikában megszületett gyermeke egész története során megújulását keresve folyamatosan merített mindkét szülője zenei értékeiből. A jazz és az ú.n. komolyzene kapcsolata régi és hosszú történet, eleinte a jazz hatott bizonyos mértékben a kompozíciós zenére, ma inkább fordított a helyzet. John Lewis, Gunther Schuller és társaik pedig a két műfaj egyesítésén fáradoztak, több-kevesebb sikerrel.

Baboian (akiről egyik Berklee-s tanára, Hal Crrok a következőket nyilatkozta a Boston Globe-nak: "Future major voice in jazz.")  kisérlete nagyon szimpatikus, eredményét tekintve azonban úgy tűnik, az anyag maga alá gyűri. Az albumból számomra hiányzik a jazz könnyedsége, játékossága és különösen ritmikai lendülete, más szóval swingje. Baboian és társai, Dylan Coleman bőgős, valamint Marton Juhasz egyaránt kiváló muzsikusok, a koncepció alapjában véve helyes, kívánom nekik, hogy legközelebb jobban sikerüljön.

Meg kell említeni, hogy a lemez producere és dobosa Marton Juhasz, a magyar Juhász Márton, aki a győri klasszikus ütő szakra járt idehaza, felsőbb jazz tanulmányait már az Egyesült Államokban végezte, ahol több lemezen és produkcióban szerepel. További sok sikert kívánok.


Vissza a lemezhez