Nő a volánnál, avagy a Nagy János Trió a Móriczban Nagykanizsán
Gondolom a cím önmagában máris magyarázatot kíván, de ez egyszerű lesz: eddig még nem láttam nőbőrbe bújt dobost. Nos, ez is megtörtént velünk, a kis létszámú, de lelkes kanizsai jazzkedvelő mag tiszteletet sugárzó tapssal köszöntötte a trió tagjait, névszerint a már fent emlegetett Joubert Flórát a doboknál, Frankie Látót a hegedűnél és az együttest vezető ezerujjú Nagy Jánost a billentyűk mögött.
A koncert gerincét a trió legújabb albuma adta, mely a „Jazz de Lune - Debussy 100” címet viseli, és nem meglepő módon Claude Debussy munkásságát öleli fel - persze sajátos hangvétellel. Annyira sajátosan, hogy elég keményen újra lettek a tételek gondolva, de ez egyáltalán nem gond, hiszen Debussy a saját korában kissé "újvonalas" zeneszerzőnek számított. Tovább hallgatva, azt kell mondanom, ezek valójában nem is újra gondolások, inkább csak Debussy művei, mint ihlet által megteremtett - persze áthallásos - új dalok. A jazz játékossága remek táptalaj arra, hogy egy komoly témát érzékkel megközelítve a folyamatos improvizációval egy új élményt alkothassunk. Jánosék ezt tették, a komolyzenei "komolyságot" a jazz finom futamaival vegyítették olyan mágikusan össze, hogy a végeredmény egy kategorizálatlan csoda lett. Mert oké, hogy jazz, de a hegedű okán etno hangzással egészülve ki a modern billentyűs sampling-ekkel pedig kissé futurisztikus érzés vegyül a lágy, érzéki ütőhangszeres világba. Ember legyen a talpán, aki ezt a műfajt pontosan és szépen nevén tudja nevezni.
A setlist:
1. Intro
Egy biztos: aki nem hallotta, az a neten is bele tud hallgatni ebbe a párját ritkító lemezbe, melynek majdnem egy hónappal ezelőtti bemutatójáról DVD felvétel is készült.