Cool Runnings Orchestra: Tribute to Marley 2012. január 06., Ágoston Béla - biomusic
Bob Marley Club – BMC
Általában mindenki ír, ma már egy reggit életében és nagy öröm, hogy ez a stílus ennyire gyökeret eresztett a magyar zenészek körében is, nem véletlenül, hiszen nagyon közel áll a csárdáshoz.(1980-ban a Fórum együttes volt az első ebben a térségben – Hamid Drake e lemez dobosa akkor még csak 26 éves volt!) A BMC istálló történetében a magyar fiatalok Szandai Mátyás – bőgős és Tóth Viktor – szaxofonos mutathatják be ezen a lemezen, hogy a raszta mester dalai ott vannak mindenhol és a jazz is befogadja ezt a lebegést.
A 6. track Viktor saját szerzeménye – Reggae. A címe NAP-NAP.(ha visszafele nézzük PAN-PAN, ami ugye két steel drum – tehát ismét egy karibi alibi .)
Bob Marley Sculpture – BMS
A francia gitáros Manu Codjia feldolgozásaiban, Banatski Sokolac szerb falu szoborállító balkáni futamai tisztelegnek Marley előtt a 7-es, 8 –as track-ekben, mint a Living Colour zenekar protest songjai, vagy az A.E.O.C. reggijei.
A másik francia Christophe Monniot szaxofonos az első és az ötödik számban olyan módon távolodik el a stílustól, mint Bartók a népzenétől egyneműkaraiban. Értsd: Nagyon jó jazz Marley szövegekre. De ismeri a dalokat, megteheti.
Carsten Daerr billentyűs darabjai (3, 9 + a 4. track saját száma) meditatív merengők és merengék. Már több a sokknál, hogy a fúziónak ezt a formáját is élvezzük egy lemezen, de így lesz teljes egy nemzetközi projekt. (Hála Bognár Tamásnak!)
Bob Marley Generation - BMG
A lemez főszereplője Michael Schiefel német énekes, elektronikás – 2. track. Az ő számában érvényesül legjobban az anyagmegmaradás törvénye… Annyira filmszerű, kreatív, repülős a cucc, hogy nem csak a kényelmes lötyögésre gondol az ember, hanem az ember tehetetlenségére is, ami a politikai tiltakozások tengerére sodorja néha ezt a kalózhajót, mármint a Reggae-t és a magyar tenger kalózait: Hartyándit, Czabánt, Buzást…
(MEDIAWAVE)